Kabinetas Seime: III-309
(85) 2396731

Susisiekimo ministras Jonavos nepamiršo

Susisiekimo ministerija, kuriai jau du mėnesius vadovauja jonaviškis Rimantas SINKEVIČIUS, yra viena dalykiškiausių. Vietos politikavimui, ministro žodžiais, joje nėra: reikia dirbti.

Paskirtasis susisiekimo ministras šias pareigas eina nuo gruodžio 13-osios. Tačiau jeigu iš beveik dviejų mėnesių dar „išbrauktume“ valstybės biudžeto svarstymo ir priėmimo peripetijas, imuniteto trims Seimo nariams naikinimo klausimus, kai reikėjo nuo ryto iki vakaro būti Seime ir dalyvauti posėdžiuose, darbo dienų naujose pareigose būtų ne tiek ir daug. Ministras, kalbėdamas su „Alio Jonava“ nesakė, kad per palyginti trumpą laiką jam pavyko kalnus nuversti, tačiau kai ką pavyko ir padaryti.

Užgriuvo prašymų lavina

„Daugelis kažkodėl mano, kad paskirtąjį ministrą būtina asmeniškai aplankyti, tarsi „užsiregistruoti“, būtinai akis į akį pašnekėti, o tuo pačiu ir kokį prašymą, lyg tarp kitko, palikti. Tad prašymų prisikaupė galybė: iš krovos kompanijų, jūrų ir oro uostų, šalies savivaldybių, politikų, išrinktų Seimo narių, įvairių susivienijimų, logistikos centrų ir t.t. ir pan. Prašymų lavinoje galima būtų paskęsti, pamiršti pagrindinius tikslus, valstybės deleguotas funkcijas ir prioritetus,“ – atviravo susisiekimo ministras R.Sinkevičius.

Nereikia pamiršti ir būsimo pirmininkavimo Europos Sąjungos (ES) Tarybai, ryšių su kitų šalių ministrais, taip pat užsienio ambasadomis, kurios mums labai svarbios, nes tose šalyse generuojami krovinių srautai, kertantys Lietuvos teritoriją. Ministro žodžiais, darbų frontas – labai platus.

Prioritetas – strateginiams projektams

Susisiekimo ministerijos vadovas R.Sinkevičius vardija svarbiausius darbus: pirmiausia ta ministerijos darbų dalis, kad laiku būtų pradėtas eksploatuoti Suskystintųjų gamtinių dujų terminalas, projektas „Rail Baltica“ir europinio geležinkelio vėžės atvedimas iki Kauno, viešosios logistikos centro statyba Palemone, magistralinių, krašto, o taip pat vietinių kelių, kuriais rūpinasi savivaldybės, priežiūra ir t.t. ir pan.

„Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo statyba yra vienas strateginių šalies ir šios Vyriausybės tikslų, – akcentavo R.Sinkevičius, – Susisiekimo ministerijai tenka nemaža darbų dalis, kad būtų pradėtas eksploatuoti šis terminalas. Šioje srityje jau pavyko pasiekti nemažą pažangą: pasirašėme sutartį dėl 1,5 mln. kub.m grunto iškasimo iš uosto ekvatorijos. Gruntas turės būti ne tik iškastas, bet ir išvežtas į atvirą jūrą. Visus darbus būtina atlikti per 135 dienas, tai yra iki liepos 1-osios, gali iškilti įvairiausių techninių problemų, todėl šiek tiek neramu,“ – kalbėjo susisiekimo ministras.

Kitas svarbus dalykas – geležinkelio „Rail Baltica“ projektas. Jame numatyta, kad iki 2015 metų europinė vėžė pasieks Kauną. Be to, Palemone dar būtina pastatyti viešosios logistikos centrą. Konkursuose darbų kainos dėl nepakankamos konkurencijos gerokai išaugo, stinga pinigų projektui finansuoti. Projektas, kaip žinia, finansuojamas ne tik iš ES, bet ir iš valstybės biudžeto. Vis dėlto ministras pažymėjo, kad ruožas iki Kauno yra svarbiausias, todėl bus ieškoma būdų, kad „Rail Baltica“ būtų įgyvendinta taip, kaip numatyta.

Lėšų kelių priežiūrai – per mažai

R.Sinkevičius pastebėjo, kad pastaraisiais metais kelių priežiūrai skiriamos lėšos vis mažėjo, o ekspertų atliktas kelių dangos vertinimas rodo, kad kelių būklė Lietuvoje vis blogėja. Ministro nuomone, degalų akcizo atskaitymai Kelių priežiūros ir plėtros programai turėtų didėti procentine išraiška. „Dabar šiai programai tenka tik 55 proc. nuo degalų akcizo, be to, iš šios sumos dar beveik 200 mln. litų paimama bendrosioms biudžeto reikmėms, tad faktiškai programai tenka apie 47 proc. nuo degalų akcizo. To nepakanka ne tik naujiems keliams tiesti, bet ir esamoms dangoms palaikyt,“ – akcentavo R.Sinkevičius.

Ministras netryško optimizmu ir dėl žvyrkelių asfaltavimo programos. „Per metus pavyksta išasfaltuoti maždaug 150 kilometrų žvyrkelių, o iš viso jų turime apie 17 tūkst. Kilometrų. Esame situacija veda prie visiško kelių nugyvenimo. Todėl sieksiu, kad degalų akcizo atskaitymai kelių priežiūrai ir jų plėtrai didėtų,“ – kalbėjo R.Sinkevičius.

Daugiau dėmesio saugaus eismo gerinimui

Šiandien Lietuvoje eksploatuojama arba yra užregistruota 1mln.700 tūkst. lengvųjų automobilių, o jeigu pridėtume ir krovininius, gautume virš dviejų milijonų. Išeitų kad kiekvienas šalies pilietis turi vos ne po automobilį. Tačiau dalis automobilių nepraėję techninės patikros, kita dalis surinkti iš kelių automobilių. Tai lemia ir didelį avaringumą. Didžioji dalis eismo įvykių įvyksta ne respublikinės, o vietinės reikšmės keliuose. Ministro nuomone, tas rodo ir neatsakingumą, ir kontrolės stoką.

„Sugriežtinome techninę automobilių apžiūrą. Tikiu, kad nauji techninės apžiūros reikalavimai pasitarnaus didesniam eismo saugumui keliuose, kad bus mažiau korupcijos šioje srityje, kad nebus toleruojami grubūs pažeidimai, ne kontrolieriai, padarę tokius pažeidimus, neteks licencijos. Diskutuojame apie aukštesnį jaunų vairuotojų paruošimo lygį, apie būtinybę jauniems vairuotojams, kurie per dvejus metus padarė kelių eismo pažeidimus ir už tai buvo bausti, pakartoti kursą,“ – kalbėjo susisiekimo ministras.

Jonavos nepamiršo

Kalbėdamas su „Alio Jonava“ susisiekimo ministras R.Sinkevičius akcentavo, kad Jonavos ir jonaviečių jokiu būdu nepamiršo. Tik, apgailestavo, kad gyventojus priims ir jų problemas išklausys kiek rečiau, nei norėtų.

„Darbų, įvairių problemų, darbinių susitikimų yra kur kas daugiau, nei įsivaizdavau. Labai viliuosi, kad jonaviečiai pernelyg nesupyks ir manęs labai nebars, kad su jais matysiuosi kur kas rečiau, nei kad jie buvo įpratę parėjusią Seimo kadenciją. Tačiau priimamajame dirba mano padėjėjai, kurie klausimus sprendžia ne prasčiau už mane. Su jais nuolat palaikau ryšį, tariamės dėl iškilusių problemų, jie pristato situaciją. Kitaip tariant, nuo Jonavos ir nuo jonaviečių nesu nutolęs,“ – sakė R.Sinkevičius.

Jis pasidžiaugė, kad palaiko dalykiškus ryšius su rajono valdžia. „Manau, kad Jonava ir toliau gražės, tęsime pradėtus darbus, o kai kurie jų dar labiau suaktyvės,“ – atsisveikindamas pažadėjo susisiekimo ministras R.Sinkevičius.

Laima SLOVIKIENĖ

Related Posts